Wednesday 3 July 2013

hai julai 2013.

salam.
tengahari. 1.12pm di library MMU Cyber, learning point to be exact. and at the outside, its raining.
so apa cerita? berapa kerat ja cerita bulan jun. walhal bulan jun bulan kelahiran aku.. hahaha. ya. june 2013 is a bad month for me.dua hari sebelum 20 jun (tarikh lahir aku) aku dapat tahu yang mara x nak taja bachelor of cinematic arts. *heartthrob* sakit hati okeyhhh. terpaks a urus mara and all the things. haiyaaa. malas gila kot..tapi ALHAMDULILLAH urusan, perbincangan dengan pihak mara lancar2 saja.. tiada adegan hentak2 meja and all that. TARIK NAFAS LEGA. sekarang ni tengah tunggu. apa keputusan mara seterusnya. tapi still sinar cerah ahead.. nothing special, nothing event atau apa2 kejadian yang buat aku smile sampai ketelinga. nothing

how about my study?
its all about practicality, creativity, skill and practice yang memang jangan pernah berhenti. film, movie production memang sifatnya begitu. belajar jangan berhenti. tabah itu perlu. gagal penting untuk diperbaiki. *sigh*
thomas edison gagal sebanyak 10083 kali sebelum dia dapat lampu.
so cuba tanya berapa kali kita gagal ? tapi ya.. jangan gagal tapi tidak mahu ubah atau belajar dari kesilapan.. kesilapan tu perlu sebab boleh tahu part mana yang kita lemah. kalau kita tahu apa yang kita lemah. kita boleh mula perbaiki kelemahan.
dalam kelas CINEMATIC ARTS DESIGN 1 kami telah diminta untuk buat short film. script is given by the lecturer. setiap group ada 5 orang dan setiap sorang ada role masing2 ada director, producer, cinematographer, sound designer and editor. and assignment kali ini aku dapat cinematographer. i love to watch a movie with a beautiful picture tapi untuk kali ini. pengalaman aku kosong.
najwa latif. kosong kosong kosong
untuk percubaan pertama ni. aku rasa aku macam gagal untuk offer and deliver a good and beautiful picture to viewer.. arghhhh stress tau x dapat buat yang terbaik untuk group
rasa macam orang tidak akan bagi kepercayaan dengan aku lagi. sob sob sob.
tapi berbalik kisah thomas edison. aku sedar. ni permulaan. memang banyak silap.
so aku pun ada tengok balik silap sendiri. and nanti aku memang x akan buat lagi silap tu
JANJI

alhamdulillah. update juga akhirnya. hai julai
ahlan wasahlan ya RAMADHAN.
RAMADHAN MUBARAK :)

No comments:

Post a Comment